Tuesday 3 February 2015

Langkawi Day 1

Pada 10 Jan 2015 me and my husband telah bercuti ke Langkawi. Yippie ! A great escape.. Kami menghabiskan masa selama 3 hari 2 malam di sana. Eventhough this is my...hurm 4th times kot ke sini, excited tu tetap ada ok! The last time was in 2008 rasanya..

Anyway, this was impromptu trip. Airasia ada buat cheap tickets and we decide to grab the chance. Langkawi pun jadik la. Ohh.. Not to forget, my husband memang tak pernah sampai ke Langkawi lagi. Masa kecik-kecik dulu ada la.. So, why not kan. ☺️

Kami bertolak dalam pukul 10 dari Penang Airport and sampai dalam pukul 10.30 macam tu. 20 minit je perjalanan. Sampai je Langkawi, kami terus call kereta sewa yang dah deal a week before. Memandangkan kami berdua, amik ajela viva kan.. Charge yang dikenakan untuk 3 hari adalah RM 160. Untuk 3 hari, mereka akan kira sebagai 48 jam. Which is setiap 24 jam = 1 hari RM 80. Memang semua akan dikira macam tu.

Tempat pertama yang kami tuju lepas dapat kereta sewa adalah Padang Mat Cincang. Jom la kita naik cable car. Perasan gayat tu letak tepi la dulu. Hehe. Nasib kami agak baik sebab orang tak ramai. Tak perlu beratur panjang pun. Fuhh lega..Dah sampai kat puncak lepak lama sikit. Saja menghayati pemandangan ciptaan Allah.

Next destination adalah check in hotel ! Hahaha. Untuk malam pertama kami menginap di Langgura Baron Resort, Pantai Cenang. Niat asal nak stay di Malibest resort tapi bilik yang best semua dah fully booked. Reservation adalah via booking.com. Bilik not bad, bersih. Yang paling penting sangat dekat dengan laut. 2 minit jalan dah jumpa laut. Malam-malam sangat happening la sebab bilik ni just opposite Cenang Mall. Nak cari makan pun sangat senang.
    Pantai ni just belakang bilik kami je.

Lepas dah berehat sekejap, kami decide nak pergi pekan Kuah. Nak cuci mata tengok coklat dan pinggan mangkuk. Memang dah aim pun nak angkut periuk vision 1 set. Hahaha. Kami survey satu kedai je, kedai Haji Ismail group yang baru buka tu la. Kat situ pun dah rambang mata. Dari pekan Kuah balik singgah makan kat cenang. Sempat la jalan kat tepi pantai kejap. Walaupun malam still ramai orang. Layan buskers kejap then balik bilik tido.